Rybnik, dn. 06.07.2020
KLAUZULA INFORMACYJNA RODO
DLA PACJENTÓW NZOZ MEDYK SP. Z O.O.
- Administratorem Twoich danych osobowych jest „NZOZ MEDYK Sp. z o.o.”. W sprawie danych osobowych można skontaktować się z Administratorem pisząc na adres:
NZOZ MEDYK Sp. z o.o.
ul.Jastrzębska 12,
44-253 Rybnik
//NIP:647-222-79-78 REGON: 276783809//
lub telefonując pod numer 32 7394297.
Administrator powołał inspektora ochrony danych osobowych (IOD), który jest osobą nadzorującą przestrzeganie zasad ochrony danych osobowych, jest nim Mirela Pytel-Mościcka.
Możesz się kontaktować z IOD w sprawie Twoich danych osobowych oraz w celu ustalenia terminu spotkania pisząc na adres:
dane.mpm@gmail.com
- Cel przetwarzania danych osobowych:
–Twoje dane przetwarzamy w celu realizacji praw pacjenta;
a ponadto w celu;
-udzielania świadczeń zdrowotnych;
-realizacji umowy z NFZ;
-rozliczeń umowy z NFZ;
-rozliczeń wizyt komercyjnych;
-statystyki medycznej;
-kontaktu telefonicznego.
- Odbiorcami Twoich danych osobowych są osoby i podmioty wskazane w art. 26 Ustawy o Prawach Pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta tj.
– pacjentowi lub jego przedstawicielowi ustawowemu, bądź osobie upoważnionej przez pacjenta,
– podmiotom udzielającym świadczeń zdrowotnych, jeżeli dokumentacja ta jest niezbędna do zapewnienia ciągłości świadczeń zdrowotnych,
– organom władzy publicznej, Narodowemu Funduszowi Zdrowia, organom samorządu zawodów medycznych oraz konsultantom krajowym i wojewódzkim, w zakresie niezbędnym do wykonywania przez te podmioty ich zadań, w szczególności kontroli i nadzoru,
– podmiotom wymienionym w Ustawie o działalności leczniczej w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia kontroli na zlecenie ministra właściwego do spraw zdrowia,
– ministrowi właściwemu do spraw zdrowia, sądom, w tym sądom dyscyplinarnym, prokuraturom, lekarzom sądowym i rzecznikom odpowiedzialności zawodowej, w związku z prowadzonym postępowaniem,
– uprawnionym na mocy odrębnych ustaw organom i instytucjom, jeżeli badanie zostało przeprowadzone na ich wniosek,
– organom rentowym oraz zespołom do spraw orzekania o niepełnosprawności, w związku z prowadzonym przez nie postępowaniem,
– podmiotom prowadzącym rejestry usług medycznych, w zakresie niezbędnym do prowadzenia rejestrów,
– zakładom ubezpieczeń, za zgodą pacjenta,
– lekarzowi, pielęgniarce lub położnej, w związku z prowadzeniem procedury oceniającej podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych na podstawie przepisów o akredytacji w ochronie zdrowia, w zakresie niezbędnym do jej przeprowadzenia,
– wojewódzkiej komisji do spraw orzekania o zdarzeniach medycznych, w zakresie prowadzonego postępowania,
– spadkobiercom w zakresie prowadzonego postępowania przed wojewódzką komisją do spraw orzekania o zdarzeniach medycznych,
– podmiotom świadczącym usługę przetwarzania na rzecz administratora danych na podstawie umowy powierzenia (informatycy, dostawcy oprogramowania, biuro rachunkowe).
- Informacja o zamiarze przekazywania danych do państwa trzeciego.
W związku z otrzymywaniem korespondencji e-mail na adres: dane.mpm@gmail.com Twoje dane są przetwarzane przez USA.
- Zgodnie z art. 29 Ustawy o Prawach Pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta Twoje dane związane z udzieleniem świadczeń medycznych będą przechowywane 20 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu, z wyjątkiem;
-dokumentacji medycznej w przypadku zgonu pacjenta na skutek uszkodzenia ciała lub zatrucia, która jest przechowywana przez okres 30 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpił zgon;
-dokumentacji medycznej zawierającej dane niezbędne do monitorowania losów krwi i jej składników, która jest przechowywana przez okres 30 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu;
-zdjęć rentgenowskich przechowywanych poza dokumentacją medyczną pacjenta, które są przechowywane przez okres 10 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym wykonano zdjęcie;
Skierowań na badania lub zleceń lekarza, które są przechowywane przez okres:
-5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym udzielono świadczenia zdrowotnego będącego przedmiotem skierowania lub zlecenia lekarza,
-2 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym wystawiono skierowanie – w przypadku gdy świadczenie zdrowotne nie zostało udzielone z powodu niezgłoszenia się pacjenta w ustalonym terminie, chyba że pacjent odebrał skierowanie;
-dokumentacji medycznej dotyczącej dzieci do ukończenia 2. roku życia, która jest przechowywana przez okres 22 lat.
Po upływie okresów wymienionych podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych niszczy dokumentację medyczną w sposób uniemożliwiający identyfikację pacjenta, którego dotyczyła. Dokumentacja medyczna przeznaczona do zniszczenia może być wydana pacjentowi, jego przedstawicielowi ustawowemu lub osobie upoważnionej przez pacjenta.
Rejestry dotyczące udostępnień:
– dokumentacji medycznej;
– orzeczeń z zakresu medycyny pracy;
– orzeczeń do celów sanitarno-epidemiologicznych;
przechowujemy 20 lat.
Faktury Vat przechowujemy 5 lat.
- Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym wynika z art. 25 Ustawy o Prawach Pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta. Dokumentacja medyczna zawiera co najmniej: nazwisko i imię, datę urodzenia, oznaczenie płci, adres miejsca zamieszkania, numer PESEL, a w przypadku, gdy pacjentem jest osoba małoletnia, całkowicie ubezwłasnowolniona lub niezdolna do świadomego wyrażenia zgody nazwisko i imię (imiona) przedstawiciela ustawowego oraz adres jego miejsca zamieszkania.
Konieczne jest podanie serii i numeru dokumentu tożsamości w oparciu o Ustawę o Świadczeniu Opieki Zdrowotnej Finansowanej ze Środków Publicznych w sytuacji gdy nie uzyskano pozytywnej weryfikacji dotyczącej nieodpłatnego świadczenia finansowanego ze środków publicznych.
Dane dobrowolne to: nr telefonu oraz adres e-mail, które są zbierane na mocy Ustawy o POZ.
Brak podania danych osobowych będzie skutkował możliwością odstąpienia od udzielania świadczeń.
- Masz prawo żądania od Administratora;
-dostępu do danych osobowych dotyczących osoby, której dane dotyczą;
-ich sprostowania (poprawienia);
-usunięcia w zakresie przewidzianym przepisami prawa;
-ograniczenia przetwarzania (numer telefonu);
-masz możliwość wniesienia skargi do organu nadzorczego na tryb i sposób przetwarzania danych osobowych przez administratora, jeśli uznasz za uzasadnione, że Twoje dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z Rozporządzeniem o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietna 2016 r. pisząc na adres
Urząd Ochrony Danych Osobowych
ul.Stawki 2
00-193 Warszawa.
- Twój numer PESEL będzie przetwarzany w sposób zautomatyzowany w celu uzyskania informacji dotyczącej potwierdzenia prawa do uzyskania świadczeń opieki zdrowotnej finansowanej ze środków publicznych.